mars 2010

Fjols til fjels for påskekos

Nå begynner mamma å heve røsten til litt for mange desibel, som bare kan bety; Nå skal vi ut på tur! 3 katter pakkes i buret sitt, baggene trøkkes i bilen, maten skal i kjøleboksen, naboene skal ov...

Hamburgers!

Dette ble vår lørdagskos; skikkelig digre hamburgere stappet med alt som er godt - og litt til!Det ser jo til og med svinegodt ut på bilde!!De beste hamburger-burgerne som jeg og kjæresten bruker e...

Grønnsaker med dipp - til middag!

I går var ingen av oss spesielt sultne, men vi hadde lyst på noe godt til middag, og jeg hadde ekstremt sug for grønnsaker med dipp. Så tasset jeg på butikken og fikk ene og alene fullstendig veto ...

Salatlunsj er alltid godt!

Det får bare ikke blitt feil med salatlunsj. Om du får det til å bli feil med salatlunsj, ja da må du virkelig være dårlig i kunnskapen om deg selv. Det finnes ikke dårlig salat, bare dårlige kokke...

Påske!!

Nå er det endelig påske"ferie" (er jo student, så ferie eksisterer strengt talt ikke - ...selv om det blir det allikevel)!!! Jeg har innstallert meg hos kjæresten for noen dager med kos f...

Prosjekt"middag"; Min pytt i panne

Glemte å poste det siste måltidet jeg laget før jeg dro ;) En herlig pytt i panne av siste halve paprikabit, løken som var igjen, siste maisen, en halvhårete gulrot, en kjøttdeig fra fryseren og en...

Prosjektet er over - resultat

SÅ tomt var det i mine hyller i kjøleskapet når jeg dro i dag;Imponert?? Det er i hvertfall jeg! Etter endt prosjekt har jeg altså kun igjen en løk, ketchup og tikigreia mi i kjøleskapet. Det er ig...

Prosjektfrokoster; kokt egg

Etter NMhelga hadde som sagt jeg og venninden kjøpt inn en liten boks egg i annledning tomatsuppekos på lørdagen. Da var det igjen 4 egg jeg måtte knerte før jeg skulle dra. Det passet i grunnen VE...

Prosjektkveldsmat; Spaghettimess

Rett og slett 40 gram tørr spaghetti som kokes sammen med paprika, løk, mais og gulrotbiter. Kjempegodt - og tømte kjøleskapet! Snadder for en sulten student på kveldstid. (minner vel mer om middag...

Gårsdagens unnskyldning

Beklager at det ikke ble noe blogging i går.Jeg ble brått en data fattigere, og det stakk i hjertet. Skulle skru på min elskede mediasentral som gav meg et skikkelig støt, og nekter nå å skru seg p...

Prosjektet tok en ny retning

Plutselig falt det meg inn at jeg faktisk skal hjem på onsdag. Allerede onsdag! Etter dagens måltider har jeg igjen minst 8 middager i fryseren, og masse mat i hyllene jeg absolutt ikke rekker å få...

Im back! Bilder

Nå har jeg unnagjort en lang lang VELDIG morsom helg. En av de beste helgene jeg har hatt siden... da!!! Nå er jeg trøtt og sliten og klar for middag med påfølgende middagslur, så slenger bare ut l...

Amerikansk gryte med bønner

Da jeg startet prosjektet fant jeg blant annet igjen en pose amerikansk blanding som stod innerst i skapet og som var vel og godt glemt og gjemt. Jeg hadde også kjøpt en boks med LandLord bønner i ...

Lunsj i dag; Havregrøt - med pepper?

Etter en time på skolen og litt løping i byen på billig-tights-shopping (måtte faktisk ha ny tights, da den jeg har tydeligvis har fått luftehull i rompa - altså ikke helt akseptabelt på fest) så v...

Min hverdagsfrokost; Knekkebrød

Mange av dere har sikkert streifet innom tanken om hvorfor jeg legger ut så mange middager og lunsjer, og ingen frokoster. Vel, svaret er veldig enkelt; Jeg lager verdens kjedeligste frokost. Jeg o...

Kveldskos; Raspet eple med kanel

Jeg var så lur at jeg stjal med meg litt epler tilbake på hybelen etter jeg var hjemme. Epler kommer alltid godt med! Jeg har blitt spesielt glad i et eple til kveldsmat, men man blir jo lei av å k...

Kjøttpølse og pommesstrippes

Prosjektmiddag 2: Ja, det her ble ikke akkurat noen kjempe - hverken god eller pen - middag. Men det måtte gjøres! Hadde jeg ikke brent grønnsakene, og latt være å forske på sausen, så hadde det ka...

Lunsj; Restesuppe

Som en del av prosjektet har jeg laget meg en restesuppe av risen fra i går, en liten gulrot, litt løk, 1 ss mais, litt olje og krydder. Det ble en slags hjemmelaget buljongsuppe som jeg definitivt...

Før-påskeprosjekt; Karbonader med løk

Siden jeg startet mitt lille prosjekt i dag så var det bare å begynne å tenke muligheter og varianter. Siden jeg hadde så mange karbonader liggende, så følte jeg at jeg fikk begynne med det jeg had...

Før-påskeprosjekt; Tøm hyllene

Som jeg skrev i forrige innlegg så ville jeg utfordre meg selv til å ikke kjøpe noen ting før fredag - og med det mener jeg i all hovedsak mat. Jeg bestemte meg for det hovedsaklig fordi jeg skal p...

Kveldsmat; Pynt med farger!

Kveldens kveldsmat består av to skiver Pågen brød; Den ene med philadelphia og purreløk, den andre med lettere nøkkelost, en tomat og grillkrydder. SNADDER!!!Det er virkelig så ELSK med noen "...

Kyllingwok med Oyster&Spring onion saus

Det finnes veldig mange gode woksauser i de fleste butikkhyller i dag, både i glass og i poser. Selv om mange av dem høres litt skumle og skeptiske ut - sånn som denne - så er det virkelig verdt et...

Korpsdag!

Jeg stikker på korpskonkurranse i dag, så da blir jeg borte hele dagen. Vi får se om det blir ett innlegg i kveldingen når jeg kommer meg hjem.Ønsk meg lykke til! :)Klem MatBit

Mmmm..; Kyllingfilet og pasta

Som jeg har sagt tidligere, så er kjæresten veeeldig glad i pasta. Og når vi bestemte oss for å ha en skikkelig kosefredag med god middag, så var pasta det første forslaget på bordet. Vi tok i bruk...

Bloglovin

Follow my blog with bloglovinNå er jeg ikke fullstendig sikker på hvordan bloglovin funker, men skjønte såppass at jeg måtte lime inn dette på bloggen min en stann.. Så da vet du det - jeg finnes p...

Lunsj i tigerstaden; Fargerik eggerøre

Jeg har postet denne lunsjen tidligere, men legger ut resultatet av eggerøra i dag også.Til to personer;Olje i panna, 4 egg, mais, purreløk, paprika, 4 ss melk, salt og pepper - og ost på toppen! K...

Ikea genialitet; rivjern/"raspeboks"!

Marte, som jeg er hos i Oslo, hadde noe veldig genialt liggende i skapet sin. Disse boksene med rasp på toppen som gjør at du kan raspe enten bare i toppen av boksen, eller du kan raspe hele boksen...

Lettvint og et godt alternativ; Tacogryte fra Toro

Nå er jeg innkvartert i Oslo hos min beste venninde, og vi har koset oss med middag og kino (Alice in Wonderland 3D - *tommelopp*), og kanskje en slik en senere? Humrehumre, jentekveld ;)Men i hver...

Kjærestens middagspanne!

Kjæresten har en VELDIG god middag som jeg er stor fan av. Det finnes ikke noe fransk og snertent navn på den, så vi kaller det rett og slett Panne når vi lager dette. Det er enkelt og greit stekt ...

Kvinnedagen; Lage noe godt?

Siden det er kvinnedag så måtte jeg grave litt i meg selv og drømme om noe godt å lage.. Selv om jeg høyst sannsynlig ikke kommer til å lage noe, så tenkte jeg at jeg skulle poste min "drøm&qu...

Vinter"ferie"bilder

Hahah.. Jada, jeg skulle jo gi dere bilder av den gode maten. Men nå har det seg sånn at når man er på hytta og får pustet MASSE frisk fjell-luft og er i tusen ganger mer fysisk aktivitet enn norma...

I'm back!

Jeg overlevde turen ned fra hytta! I løpet av kvelden skal jeg komme tilbake til bloggverdenen også. Nå skal jeg ut å kjøre en times tid for å spille med korps, så en tur på besøk hos kjæresten i k...

Missundelsesverdig lunsj og hjemreise

Min lunsj består som regel av to sammentrykte knekkebrød med mager prim i midten. Det ser dødt ut, det ser vondt ut, men det metter og tar meg 2 sekunder å smekke sammen (bokstavlig talt) på morgen...

Jeg blir borte noen dager!

Mamma har tatt seg fri fra jobb for å ta med meg på hytta, og slikt sier man ikke nei til! Og når jeg sier hytte så mener jeg hytte, altså et bitte lite hus midt på fjellet med solcellepanel og bit...

Pølse og potetmos - også for voksne!

Etter at jeg laget "barnehagemiddagen" Brennende kjærlighet hadde jeg igjen en halv pose potetmos og en diger pakke med magre kjøttpølser jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre med. Og nå s...

Enkel og rask buljongsuppe!

Nå har jeg akkurat fordøyd dagens dose med gulrotsuppe etter en god økt på skolebenken. Mens jeg spiste kom jeg på at jeg har spart på en deilig lunsj jeg laget meg etter at jeg hadde vært hos tann...

Et knippe matbilder av fullstendig randomness

Det blir en del enkeltbilder i samlingen min som jeg liksom "sparer" på, men som jeg innerst inne vet at jeg ikke kommer til å bruke. Men når jeg først tar meg brydderiet med å ha fotosho...

Leskedrikk til å dø for; Iste

Det er ingen ting av drikke som kan måle seg med nettopp iste. Det smaker så forfriskende, sommerlig, søtt og godt, at jeg eier ikke begrensninger rett og slett, når det kommer til iste. Som regel ...

Sunt, magert, fargerikt og dyrt; Kyllingwok

I starten av mitt ignorante hybelliv spiste jeg utrolig mye wok. Utrolig er et ord jeg bruker alt for mye, så la oss bytte det ut medjævli. Jeg spiste rett ut jævli mye wok, helt til jeg begynte å ...