mars 2010

Fjols til fjels for pskekos

N begynner mamma heve rsten til litt for mange desibel, som bare kan bety; N skal vi ut p tur! 3 katter pakkes i buret sitt, baggene trkkes i bilen, maten skal i kjleboksen, naboene skal ov...

Hamburgers!

Dette ble vr lrdagskos; skikkelig digre hamburgere stappet med alt som er godt - og litt til!Det ser jo til og med svinegodt ut p bilde!!De beste hamburger-burgerne som jeg og kjresten bruker e...

Grnnsaker med dipp - til middag!

I gr var ingen av oss spesielt sultne, men vi hadde lyst p noe godt til middag, og jeg hadde ekstremt sug for grnnsaker med dipp. S tasset jeg p butikken og fikk ene og alene fullstendig veto ...

Salatlunsj er alltid godt!

Det fr bare ikke blitt feil med salatlunsj. Om du fr det til bli feil med salatlunsj, ja da m du virkelig vre drlig i kunnskapen om deg selv. Det finnes ikke drlig salat, bare drlige kokke...

Pske!!

N er det endelig pske"ferie" (er jo student, s ferie eksisterer strengt talt ikke - ...selv om det blir det allikevel)!!! Jeg har innstallert meg hos kjresten for noen dager med kos f...

Prosjekt"middag"; Min pytt i panne

Glemte poste det siste mltidet jeg laget fr jeg dro ;) En herlig pytt i panne av siste halve paprikabit, lken som var igjen, siste maisen, en halvhrete gulrot, en kjttdeig fra fryseren og en...

Prosjektet er over - resultat

S tomt var det i mine hyller i kjleskapet nr jeg dro i dag;Imponert?? Det er i hvertfall jeg! Etter endt prosjekt har jeg alts kun igjen en lk, ketchup og tikigreia mi i kjleskapet. Det er ig...

Prosjektfrokoster; kokt egg

Etter NMhelga hadde som sagt jeg og venninden kjpt inn en liten boks egg i annledning tomatsuppekos p lrdagen. Da var det igjen 4 egg jeg mtte knerte fr jeg skulle dra. Det passet i grunnen VE...

Prosjektkveldsmat; Spaghettimess

Rett og slett 40 gram trr spaghetti som kokes sammen med paprika, lk, mais og gulrotbiter. Kjempegodt - og tmte kjleskapet! Snadder for en sulten student p kveldstid. (minner vel mer om middag...

Grsdagens unnskyldning

Beklager at det ikke ble noe blogging i gr.Jeg ble brtt en data fattigere, og det stakk i hjertet. Skulle skru p min elskede mediasentral som gav meg et skikkelig stt, og nekter n skru seg p...

Prosjektet tok en ny retning

Plutselig falt det meg inn at jeg faktisk skal hjem p onsdag. Allerede onsdag! Etter dagens mltider har jeg igjen minst 8 middager i fryseren, og masse mat i hyllene jeg absolutt ikke rekker f...

Im back! Bilder

N har jeg unnagjort en lang lang VELDIG morsom helg. En av de beste helgene jeg har hatt siden... da!!! N er jeg trtt og sliten og klar for middag med pflgende middagslur, s slenger bare ut l...

Amerikansk gryte med bnner

Da jeg startet prosjektet fant jeg blant annet igjen en pose amerikansk blanding som stod innerst i skapet og som var vel og godt glemt og gjemt. Jeg hadde ogs kjpt en boks med LandLord bnner i ...

Lunsj i dag; Havregrt - med pepper?

Etter en time p skolen og litt lping i byen p billig-tights-shopping (mtte faktisk ha ny tights, da den jeg har tydeligvis har ftt luftehull i rompa - alts ikke helt akseptabelt p fest) s v...

Min hverdagsfrokost; Knekkebrd

Mange av dere har sikkert streifet innom tanken om hvorfor jeg legger ut s mange middager og lunsjer, og ingen frokoster. Vel, svaret er veldig enkelt; Jeg lager verdens kjedeligste frokost. Jeg o...

Kveldskos; Raspet eple med kanel

Jeg var s lur at jeg stjal med meg litt epler tilbake p hybelen etter jeg var hjemme. Epler kommer alltid godt med! Jeg har blitt spesielt glad i et eple til kveldsmat, men man blir jo lei av k...

Kjttplse og pommesstrippes

Prosjektmiddag 2: Ja, det her ble ikke akkurat noen kjempe - hverken god eller pen - middag. Men det mtte gjres! Hadde jeg ikke brent grnnsakene, og latt vre forske p sausen, s hadde det ka...

Lunsj; Restesuppe

Som en del av prosjektet har jeg laget meg en restesuppe av risen fra i gr, en liten gulrot, litt lk, 1 ss mais, litt olje og krydder. Det ble en slags hjemmelaget buljongsuppe som jeg definitivt...

Fr-pskeprosjekt; Karbonader med lk

Siden jeg startet mitt lille prosjekt i dag s var det bare begynne tenke muligheter og varianter. Siden jeg hadde s mange karbonader liggende, s flte jeg at jeg fikk begynne med det jeg had...

Fr-pskeprosjekt; Tm hyllene

Som jeg skrev i forrige innlegg s ville jeg utfordre meg selv til ikke kjpe noen ting fr fredag - og med det mener jeg i all hovedsak mat. Jeg bestemte meg for det hovedsaklig fordi jeg skal p...

Kveldsmat; Pynt med farger!

Kveldens kveldsmat bestr av to skiver Pgen brd; Den ene med philadelphia og purrelk, den andre med lettere nkkelost, en tomat og grillkrydder. SNADDER!!!Det er virkelig s ELSK med noen "...

Kyllingwok med Oyster&Spring onion saus

Det finnes veldig mange gode woksauser i de fleste butikkhyller i dag, bde i glass og i poser. Selv om mange av dem hres litt skumle og skeptiske ut - snn som denne - s er det virkelig verdt et...

Korpsdag!

Jeg stikker p korpskonkurranse i dag, s da blir jeg borte hele dagen. Vi fr se om det blir ett innlegg i kveldingen nr jeg kommer meg hjem.nsk meg lykke til! :)Klem MatBit

Mmmm..; Kyllingfilet og pasta

Som jeg har sagt tidligere, s er kjresten veeeldig glad i pasta. Og nr vi bestemte oss for ha en skikkelig kosefredag med god middag, s var pasta det frste forslaget p bordet. Vi tok i bruk...

Bloglovin

Follow my blog with bloglovinN er jeg ikke fullstendig sikker p hvordan bloglovin funker, men skjnte sppass at jeg mtte lime inn dette p bloggen min en stann.. S da vet du det - jeg finnes p...

Lunsj i tigerstaden; Fargerik eggerre

Jeg har postet denne lunsjen tidligere, men legger ut resultatet av eggerra i dag ogs.Til to personer;Olje i panna, 4 egg, mais, purrelk, paprika, 4 ss melk, salt og pepper - og ost p toppen! K...

Ikea genialitet; rivjern/"raspeboks"!

Marte, som jeg er hos i Oslo, hadde noe veldig genialt liggende i skapet sin. Disse boksene med rasp p toppen som gjr at du kan raspe enten bare i toppen av boksen, eller du kan raspe hele boksen...

Lettvint og et godt alternativ; Tacogryte fra Toro

N er jeg innkvartert i Oslo hos min beste venninde, og vi har koset oss med middag og kino (Alice in Wonderland 3D - *tommelopp*), og kanskje en slik en senere? Humrehumre, jentekveld ;)Men i hver...

Kjrestens middagspanne!

Kjresten har en VELDIG god middag som jeg er stor fan av. Det finnes ikke noe fransk og snertent navn p den, s vi kaller det rett og slett Panne nr vi lager dette. Det er enkelt og greit stekt ...

Kvinnedagen; Lage noe godt?

Siden det er kvinnedag s mtte jeg grave litt i meg selv og drmme om noe godt lage.. Selv om jeg hyst sannsynlig ikke kommer til lage noe, s tenkte jeg at jeg skulle poste min "drm&qu...

Vinter"ferie"bilder

Hahah.. Jada, jeg skulle jo gi dere bilder av den gode maten. Men n har det seg snn at nr man er p hytta og fr pustet MASSE frisk fjell-luft og er i tusen ganger mer fysisk aktivitet enn norma...

I'm back!

Jeg overlevde turen ned fra hytta! I lpet av kvelden skal jeg komme tilbake til bloggverdenen ogs. N skal jeg ut kjre en times tid for spille med korps, s en tur p besk hos kjresten i k...

Missundelsesverdig lunsj og hjemreise

Min lunsj bestr som regel av to sammentrykte knekkebrd med mager prim i midten. Det ser ddt ut, det ser vondt ut, men det metter og tar meg 2 sekunder smekke sammen (bokstavlig talt) p morgen...

Jeg blir borte noen dager!

Mamma har tatt seg fri fra jobb for ta med meg p hytta, og slikt sier man ikke nei til! Og nr jeg sier hytte s mener jeg hytte, alts et bitte lite hus midt p fjellet med solcellepanel og bit...

Plse og potetmos - ogs for voksne!

Etter at jeg laget "barnehagemiddagen" Brennende kjrlighet hadde jeg igjen en halv pose potetmos og en diger pakke med magre kjttplser jeg ikke visste hva jeg skulle gjre med. Og n s...

Enkel og rask buljongsuppe!

N har jeg akkurat fordyd dagens dose med gulrotsuppe etter en god kt p skolebenken. Mens jeg spiste kom jeg p at jeg har spart p en deilig lunsj jeg laget meg etter at jeg hadde vrt hos tann...

Et knippe matbilder av fullstendig randomness

Det blir en del enkeltbilder i samlingen min som jeg liksom "sparer" p, men som jeg innerst inne vet at jeg ikke kommer til bruke. Men nr jeg frst tar meg brydderiet med ha fotosho...

Leskedrikk til d for; Iste

Det er ingen ting av drikke som kan mle seg med nettopp iste. Det smaker s forfriskende, sommerlig, stt og godt, at jeg eier ikke begrensninger rett og slett, nr det kommer til iste. Som regel ...

Sunt, magert, fargerikt og dyrt; Kyllingwok

I starten av mitt ignorante hybelliv spiste jeg utrolig mye wok. Utrolig er et ord jeg bruker alt for mye, s la oss bytte det ut medjvli. Jeg spiste rett ut jvli mye wok, helt til jeg begynte ...